kourdistoportocali
Από τον Σταμάτη Ζαχαρό
Η φούσκα του Alter έσπασε και άνοιξε την Κερκόπορτα του συστήματος διαπλοκής ορισμένων media με συγκεκριμένες διαφημιστικές εταιρείες.
Η αδυναμία των διαφημιστικών να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους -που από καιρό ψιθυριζόταν στους διαδρόμους των εκδοτικών γραφείων- πήρε σάρκα και οστά το ... απόγευμα της Τετάρτης όταν μεγάλη τράπεζα αποφάσισε να σφραγίσει τις επιταγές τουλάχιστον τριών διαφημιστικών εταιρειών, σπέρνοντας ουσιαστικά τον πανικό σε όλα τα μεγάλα media group.
Πρόκειται για την αρχή του ντόμινο που σχετίζεται κατ΄αρχάς με την υπόθεση του Alter.
Το κανάλι του Μπουρναζίου είχε προπωλήσει το διαφημιστικό χρόνο πολλών ετών σε διάφορες διαφημιστικές εταιρείες που είχαν προκαταβάλλει μεταχρονολογημένες επιταγές τους με σκοπό να διαθέσουν το χρόνο αυτόν στους πελάτες τους. Κάτι που καθίσταται πλέον ανέφικτο υπό τις παρούσες συνθήκες λειτουργίας του Alter.
Εξυπακούεται ότι για τη συγκεκριμένη αγορά εξασφαλίστηκαν για λογαριασμό των διαφημιστικών από το Alter, παχουλότατες επιστροφές λόγω τζίρου.
Ήδη οι τρείς διαφημιστικές θεωρούνται χρεοκοπημένες και για το λόγο αυτό η τράπεζα που είχε στο χαρτοφυλάκιό της επιταγές με μελλοντική ημερομηνία (που είχαν δοθεί για προεξόφληση), προχώρησε στο σφράγισμα και αυτών των επιταγών καθώς θεωρεί προφανώς ότι δεν πρόκειται να τις εισπράξει ποτέ. Ταυτόχρονα υπάρχουν διαφημιστικές εταιρείες, οι οποίες ανακάλεσαν τις επιταγές τους διότι όπως ισχυρίζονται βάσει της συμφωνίας τους με το Alter, το κανάλι δεν είχε δικαίωμα να τις βάλει ως πλαφόν χρηματοδότησής τους.
Το θέμα αφορά προφανώς το σύνολο της διαφημιστικής αγοράς καθώς πλέον τίθεται εν αμφιβόλω το σύστημα των επιστροφών που αποτελούσε κοινή πρακτική καθώς βλέπουν τους προμηθευτές τους, δηλαδή το σύνολο σχεδόν του ελληνικού τύπου, να απειλούνται με κατάρρευση υπό το βάρος της έλλειψης ρευστότητας σε συνδυασμό με την –ούτως η άλλως– πτώση της διαφημιστικής αγοράς.
Τα επόμενα εικοσιτετράωρα θα είναι κρίσιμα για πολλές εκδοτικές εταιρείες της χώρας που κουβαλούν μαζί τους τεράστιες ζημιές και θα πρέπει να φανούν ανθεκτικές στο επερχόμενο stress test που επιβάλλει η συγκυρία.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι και άλλες τράπεζες έχουν στην κατοχή τους επιταγές διαφημιστικών ενώ πολλές από αυτές βρίσκονται στα χέρια τρίτων καθώς ακολουθήθηκε η διαδικασία του factoring.
Σάββατο 14 Μαΐου 2011
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου