Τετάρτη 27 Μαΐου 2015

«Να πεθάνω κρατώντας το χέρι του παιδιού μου»

Η Βίκυ ΣταμάτηΑπό «μείζονα κατάθλιψη» πάσχει η σύζυγος του πρώην υπουργού Άκη Τσοζατχόπουλου, Βίκυ Σταμάτη, και η «περαιτέρω παραμονή της στο ψυχιατρείο δεν βοηθάει, αφού πλέον η κατάσταση της ψυχικής υγείας της ασθενούς είναι σε στασιμότητα».
Αυτό υποστήριξε καταθέτοντας σήμερα στο δικαστήριο (όπου διεξάγεται η δίκη σε δεύτερο βαθμό για τις χρυσές μίζες για τα εξοπλιστικά προγράμματα επί θητείας Άκη στο ΥΠΕΘΑ) ο ψυχίατρος και,... διευθυντής του Δρομοκαΐτειου, Βασίλης Φωτόπουλος.
Σύμφωνα με τον ψυχίατρο, η Βίκυ Σταμάτη παρουσιάζει «έντονη αυτοκαταθλιπτική τάση, εκρήξεις θυμού και οργής, έντονη συναισθηματική αστάθεια, αυτοκαταστροφική συμπεριφορά».
Την επιστημονική του διαπίστωση ανέλυσε σήμερα στο δικαστήριο ο Βασίλης Φωτόπουλος, καταθέτοντας ως μάρτυρας της Βίκυ Σταμάτη, η οποία έχει υποβάλει στο Πενταμελές Εφετείο Κακουργημάτων αίτηση αναστολής εκτέλεσης της ποινής της - έχει καταδικαστεί σε 12ετη κάθειρξη σε πρώτο βαθμό για ξέπλυμα βρώμικου χρήματος.
Είναι η έκτη φορά που η σύζυγος του Άκη Τσοχατζόπουλου ζητεί την αποφυλάκισή της και η πρώτη μετά την απόδρασή της από το ψυχιατρείο.
Ο ψυχίατρος και διευθυντής στο Δρομοκαϊτειο ανέφερε ότι η σύζυγος του Άκη Τσοχατζόπουλου νοσηλεύεται «άτυπα» από τις 26 Δεκεμβρίου του 2013 με αναγκαστική νοσηλεία.
Όπως είπε ο μάρτυρας, η ασθενής παρουσιάζει «μια έντονη αυτοκαταθλιπτική τάση και διάφορες διαταραχές που είναι απότοκος της πάθησης», ενώ παράλληλα σημείωσε ότι η Βίκυ Σταμάτη «έχει μικροβιοφοβία και αυτό την κάνει να έχει μια δύσκολη επαφή με το περιβάλλον» αφού «κανείς δεν επιτρέπεται να την αγγίζει».
Πρόεδρος: Μένοντας δηλαδή στη φυλακή επιδεινώνεται η κατάστασή της;
Ψυχίατρος: Έχει αυτοκαταστροφική τάση με συγκεκριμένο σχέδιο αυτοκτονικό, έχει ενοχές απέναντι στο παιδί της. Είναι προσωπικότητα πολύ σχολαστική, πολλές φορές δεν θέλει να βλέπει το παιδί της σε συγκεκριμένη ημερομηνία. Έχει εκρήξεις θυμού και οργής, υπάρχει συναισθηματική αστάθεια. Τους τελευταίους τρεις μήνες υπάρχει πλήρης στασιμότητα στην εξέλιξή της. Υπάρχουν εκρήξεις θυμού και οργής, με αποτέλεσμα η ζωή της να είναι δύσκολη.
Πρόεδρος: Για όλους δεν είναι δύσκολο;
Ψυχίατρος: Υπάρχει πυρήνας αυτοκτονικός εδώ...
Πρόεδρος: Τι θα αλλάξει αν πάει σπίτι;
Ψυχίατρος: Η επαφή με το παιδί της, θα είναι σημαντικός παράγοντας, θα αλλάξει την παρορμητικότητά της...
Πρόεδρος: Το ότι έφυγε εσείς πώς μπορείτε να το εξηγήσετε;
Ψυχίατρος: Δεν είχε καμία λογική εξήγηση
Πρόεδρος: Γιατί έφυγε από το ψυχιατρείο;
Ψυχίατρος: Η γνώμη μου είναι ότι ήταν μια παρορμητική πράξη, αυτοκαταστροφική θα έλεγα.
Πρόεδρος: Έφυγε για κάποιο λόγο;
Ψυχίατρος: Η μόνη εξήγηση που έδωσε ήταν ότι ήθελε να δει το παιδί της...
Πρόεδρος: Λέτε ότι θα μετριαστούν τα φαινόμενα αν βγει;
Ψυχίατρος: Ναι. Έχει τη λογική τού όλα ή τίποτα.
Αναπληρωτής εισαγγελέας: Αυτό δεν είναι ασθένεια, αυτό είναι θέμα χαρακτήρα.
Ψυχίατρος: Είναι διαταραχή προσωπικότητας που δείχνει ότι υπάρχει υποδομή για εκδήλωση διαταραχής
Φραγκίσκος Ραγκούσης (συνήγορος Βίκυς Σταμάτη): Από τι πάσχει η ασθενής;
Ψυχίατρος: Πάσχει από μείζονα κατάθλιψη.
Πρόεδρος: Τη ρωτήσατε γιατί έφυγε;
Ψυχίατρος: Είπε ότι έφυγε για να δει το παιδί της.
Πρόεδρος: Και γιατί είναι αυτοκαταστροφικό να πάει να δει το παιδί της;
Ψυχίατρος: Το θέμα είναι υπό ποιες συνθήκες έφυγε...Έφυγε νύχτα πέρασε μέσα από το δάσος. Έχουμε βρει πάρα πολλούς σε χαντάκια.
Ακολούθησε στο δικαστήριο το ξέσπασμα της ίδιας της κατηγορούμενης Βίκυς Σταμάτη, η οποία ζήτησε για ακόμα μία φορά να αφεθεί ελεύθερη προκειμένου να πάει στο παιδί της που ζει σε χωριό της Λαμίας μαζί με τους ηλικιωμένους γονείς της.
Βίκυ Σταμάτη: Στερήθηκε και τους δυο γονείς του το παιδί μου σε μια βδομάδα. Τιμωρούμαι γιατί μοιράστηκα μέρος της ζωής μου με τον κ. Τσοχατζόπουλο. Θα ήθελα να υποβληθώ σε τεστ αλήθειας. Ποιος αλλος κατηγορούμενος το επιθυμεί αυτό; Εχω μείζων κατάθλιψη με αυτοκτονικό ιδεασμό λόγω της έλλειψης του παιδιού μου. Το μόνο που θέλω να πω είναι ότι όταν συνάντησα στη ΓΑΔΑ τον κ. Φωτόπουλο τον ψυχίατρο, με βρήκε πάνω από έναν κουβά από εμετούς λόγω της στέρησης. Η φυγή μου ήταν κάτι επικίνδυνο αφού δεν σκέφτηκα αν υπάρχει χαντάκι απ' έξω, χόρτα, φίδια κ.λπ. Ηταν μια εν θερμώ κίνηση από την απορριπτική απόφαση αποφυλάκισης. Θα μπορούσα να έχω φύγει άλλη φορά, όταν λιποθύμησε ο φρουρός μου, αλλά επέλεξα να τον περιθάλψω. Δεν τον δρασκέλισα. Το κλειδί το είχα πολύ καιρό και δεν το χρησιμοποίησα. Σκέφτηκα παρορμητικά, ότι αν είναι να πεθάνω, θα πεθάνω κρατώντας το χέρι του παιδιού μου.
Πρόεδρος: Πήγατε στο παιδί σας;
Σταμάτη: Σκέφτηκα πως δεν θα μπορούσε να αντιμετωπίσει το παιδί μου μια αιφνίδια εισβολή στο χωριό... Το μόνο που θέλω είναι να ξυπνώ δίπλα στην αναπνοή του άλλου. Τίποτα άλλο δεν θέλω. Όποιον περιορισμό θέλετε, βάλτε μου. Υπάρχουν πρωταγωνιστές εδώ με ευθύνες. Εγώ είμαι υπέρ αθώα, είμαι το τέλειο θύμα, το τέλειο εξιλαστήριο θύμα. Φωνάζω αλλά δεν θέλω να προκαλέσω εκνευρισμό. Σ' αυτή την αίθουσα δεν είναι εδώ όλοι οι πρωταγωνιστές. Για πόσες αυτοκτονίες ανθρώπων ευθύνονται αυτοί οι εμπλεκόμενοι; Που δεν μπορούσαν να ταΐσουν τα παιδιά τους. Είμαι κρυστάλλινη, άμεμπτη, αθώα. Ας είμαι αλυσοδεμένη αλλά ας είμαι δίπλα στο παιδί μου. Έχει υποστεί ανεπανόρθωτη βλάβη το παιδί μου. Είμαστε άποροι και εγώ και το παιδί μου. ΑΠΟΡΟΙ. Ο κ.Τσοχατζόπουλος δεν έχει πληρώσει τα δίδακτρα για το παιδί του εδώ και 3 χρόνια. Τρία χρόνια! Ο πατέρας μου ταΐζει το παιδί μου. Όχι ο πατέρας του! Δεν με νοιάζει αν ο κοσμος με μισεί ή αν έχουν καταφέρει τον κόσμο να με μισεί. Θα πω την αλήθεια.
Πρόεδρος: Μη βιάζεστε...
Σταμάτη: Μόνο οι ναζί τιμωρούσαν τους αθώους κι όχι τους ενόχους. Οι ένοχοι είναι εντός και εκτός...
Λίγο νωρίτερα, η εισαγγελέας πρότεινε να γίνει δεκτή η αίτηση αναστολής εκτέλεσης της ποινής του που κατέθεσε ο κατηγορούμενος Γ. Σαχπατζίδης. Το δικαστήριο επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφασή του.
Τέλος, σημειώνεται ότι σήμερα στο δικαστήριο έχουν κληθεί να καταθέσουν οι αρχηγοί των Ενόπλων Δυνάμεων το επίδικο διάστημα, Αθανάσιος Τζογάνης, Μανώλης Παραγιουδάκης και Γιώργος Ιωαννίδης. 

Δεν υπάρχουν σχόλια: