Επιβατικό Boeing 737 MAX 8 της ιδιωτικής εταιρείας Lion Air, που εκτελούσε πτήση από την πρωτεύουσα της Ινδονησίας Τζακάρτα προς την Πανγκάλ Πινάν, στο νησί Μπανγκά, συνετρίβη στ' ανοιxτά της Ιάβας στις 06:30 τα ξημερώματα (τοπική ώρα)...
Δεν υπάρχουν επιζώντες ανάμεσα στους 189 επιβάτες, εκ των οποίων 178 ενήλικοι, ένα παιδί, δύο βρέφη, καθώς και δύο πιλότοι και έξι μέλη του πληρώματος.
Σύμφωνα με τις υπηρεσίες διάσωσης της Ινδονησίας, οι διασώστες έχουν εντοπίσει «πτώματα που δεν ήταν ακέραια και καθώς έχουν περάσει πολλές ώρες από το δυστύχημα, οπότε είναι πιθανό και οι 189 άνθρωποι να είναι νεκροί».
Περίπου 150 διασώστες είχαν αναπτυχθεί στο σημείο της συντριβής, για να εντοπίσουν τυχόν επιζώντες και συντρίμμια του αεροσκάφους, το οποίο κατέπεσε σε μια θαλάσσια περιοχή με βάθος 30 με 40 μέτρα.
Έξι σάκοι με υπολείμματα σορών έχουν μεταφερθεί σε νοσοκομείο.
Επίσης, έχουν εντοπιστεί συντρίμμια του αεροσκάφους, μεταξύ των οποίων και ένα κομμάτι της ουράς του με το σήμα της εταιρείας Lion Air, ρούχα, ταυτότητες, αλλά όχι το μαύρο κουτί του αεροσκάφους.
BNPB via AP
Συντρίμμια περισυνελέγησαν από διασώστες
BNPB via AP
Η επαφή με το αεροσκάφος χάθηκε 13 λεπτά μετά την απογείωσή του και ενώ ο πιλότος είχε ζητήσει «να επιστρέψει» στο αεροδρόμιο πριν «χαθεί από τα ραντάρ».
Πλήρωμα ρυμουλκού που έβγαινε από το λιμάνι της Τζακάρτας ανέφερε πως είδε το Boeing την ώρα που έπεφτε.
Ο ιστότοπος Flightradar24 κατέγραψε τα δεδομένα της πτήσης: το αεροσκάφος ανέβηκε σε ύψος περίπου 5.000 ποδών (1.524 μέτρων), έχασε ύψος, κατόπιν το ανέκτησε, πριν αρχίσει να πέφτει προς τη θάλασσα.
Η τελευταία θέση στην οποία καταγράφηκε ότι βρισκόταν ήταν σε ύψος 3.650 ποδών (1.113 μ.), με την ταχύτητά του να έχει αυξηθεί στους 345 κόμβους, ενώ σύμφωνα με γεωγραφικά δεδομένα από το Google Maps απείχε 15 χιλιόμετρα βόρεια της ινδονησιακής ακτογραμμής.
Στον χάρτη που παρουσίασε, η Flightradar, το αεροσκάφος μετά την απογείωσή του κατευθύνθηκε νοτιοδυτικά, έστριψε απότομα προς τα νότια προτού κατευθυνθεί βορειοανατολικά. Όμως το σήμα του χάθηκε ξαφνικά πάνω από τη θάλασσα της Ιάβας, κοντά στις ακτές.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της Lion (σ.σ. πρόκειται για εταιρεία χαμηλού κόστους), το Boeing είχε χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά και μόνο από τον συγκεκριμένο αερομεταφορέα τους τελευταίους δύο μήνες, είχε περάσει από όλους τους τεχνικούς ελέγχους και είχε κριθεί ότι ήταν σε καλή κατάσταση από τεχνική άποψη και μπορούσε να εκτελεί δρομολόγια κανονικά.
Ο κυβερνήτης και ο συγκυβερνήτης του αεροπλάνου ήταν εξαιρετικά έμπειροι: αθροιστικά, είχαν 11.000 ώρες πτήσης, προστίθεται στην ανακοίνωση.
Η Boeing από την πλευρά της, με ανακοίνωση, εξέφρασε «τη βαθιά της λύπη» για το δυστύχημα και δήλωσε «είναι έτοιμη να παράσχει τεχνική βοήθεια στην έρευνα».
Η συγκεκριμένη πτήση (Τζακάρτα - Πανγκάλ Πινάν) έχει διάρκεια 1 ώρα και 10 λεπτά.
Αξιωματούχος της υπηρεσίας ασφάλειας των μεταφορών της Ινδονησίας είπε ότι δεν είναι ακόμα σε θέση να εκτιμήσει ποια ήταν τα αίτια της συντριβής. Εξήγησε ότι γι' αυτό θα χρειαστεί διεξοδική ανάλυση των δεδομένων που περιέχονται στα «μαύρα κουτιά», τα οποία αναζητούνται από τους δύτες.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Lion Air, Έντουαρντ Σιράιτ, το βράδυ της Κυριακής είχε αναφερθεί τεχνικό πρόβλημα στο αεροσκάφος κατά τη διάρκεια της πτήσης του από Ντενπασάρ στην Τζακάρτα αλλά οι μηχανικοί που το επιθεώρησαν έκριναν ότι ήταν σε θέση να απογειωθεί το πρωί της Δευτέρας.
Ο Σιράιτ πρόσθεσε ότι η Lion AIr διαθέτει 11 αεροσκάφη του ίδιου μοντέλου, τα οποία δεν έχουν εμφανίσει τεχνικό πρόβλημα και επισήμανε ότι η εταιρία δεν σκοπεύει να καθηλώσει τα υπόλοιπα Boeing 737 του στόλου της.
Πρόκειται για το χειρότερο αεροπορικό δυστύχημα στην ιστορία της Ινδονησίας καθώς 162 ήταν οι νεκροί μετά τη συντριβή αεροσκάφους της AirAsia που εκτελούσε πτήση από τη Σουραμπάγια στη Σιγκαπούρη τον Δεκέμβριο του 2014.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου