…ΠΟΣΠΕΡΤ-ΣΥΡΙΖΑ ένα -μηδέν.
Μετά από μήνες εσωτερικής διαμάχης για τη δομή της κρατικής ραδιοτηλεόρασης, το ΔΣ της εταιρείας με ψήφους 3 έναντι 2 ενέκρινε...
το νέο Οργανόγραμμα της ΕΡΤ. Σχέδιο που όταν δόθηκε εσωτερικά προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις, κυρίως σε στελέχη και εργαζόμενους που είχαν στηρίξει την επάνοδο της κρατικής τηλεόρασης εντός του ΣΥΡΙΖΑ και είχαν αναλάβει θέσεις κλειδιά την πρώτη 2ετία, 2015-2017.
Την αναβολή της σημερινής συζήτησης στο ΔΣ είχε ζητήσει από το μεσημέρι η ΕΣΗΕΑ η οποία επίσης είχε απορρίψει καταρχήν το Οργανόγραμμα πριν το Πάσχα ενώ το βασικό σχέδιο απέρριψαν και οι άλλες δημοσιογραφικές ενώσεις.
Το σχίσμα ωστόσο που εκτιμούμε πως έγινε πλέον στην ΕΡΤ επιβεβαιώνεται από το μακροσκελές επεξηγηματικό κείμενο με την υπογραφή «Πρωτοβουλία εργαζομένων» το οποίο αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα www.thepressproject.gr και στο οποίο αναλύεται διεξοδικά το νέο Οργανόγραμμα.
Διατυπώνοντας σαφείς κατηγορίες για τον πρόεδρο της ΠΟΣΠΕΡΤ Παναγιώτη Καλφαγιάννη στον οποίο αποδίδεται η «πατρότητα» του νέου Οργανογράμματος. Βασική κατηγορία της ομάδας αυτής που πρόσκεινται στο κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ είναι ότι η ΕΡΤ επιστρέφει στη δεκαετία του ’80 επειδή έτσι συμφέρει τη διανομή θέσεων εξουσίας και τον έλεγχο της ενημέρωσης.
Παρακάτω αναρτούμε την ανακοίνωση της «Πρωτοβουλίας» ενώ επισυναπτόμενο μπορείτε να δείτε και το σχέδιο Οργανογράμματος.
Επί του νέου «οργανογράμματος»: Πρωτοβουλία εργαζομένων ΕΡΤ
Μια ΕΡΤ δημοκρατική, διάφανη, ανοιχτή στην κοινωνία. Αυτή ήταν η υπόσχεση προς τους πολίτες και τους εργαζόμενους όταν επαναλειτούργησε επίσημα η ΕΡΤ μετά τα δύο χρόνια του εγκληματικού μαύρου. Η μεθόδευση του νέου οργανογράμματος της δημόσιας ρ/τ από την διοίκηση Κωστόπουλου-Λεοντή διαψεύδει με τον πιο ωμό τρόπο αυτήν την προσδοκία.
Επί μήνες, εν κρυπτώ και σε απόλυτη σχεδόν μυστικότητα, η σημερινή διοίκηση, ο Γενικός Διευθυντής Διοικητικών και Οικονομικών υπηρεσιών και ο Πρόεδρος της ΠΟΣΠΕΡΤ, κατέστρωναν αυτό το νέο Οργανόγραμμα, εξυπηρετώντας ποιους άραγε; Σίγουρα όχι την ΕΡΤ, αφού οι αλλαγές που φέρνει θα δημιουργήσουν στεγανά στις υπηρεσίες της, θα διαλύσουν κάθε ευελιξία στη διαχείριση πόρων και προσωπικού και θα οδηγήσουν σε μαρασμό και de facto ακρωτηριασμό τον Εθνικό Ρ/Τ φορέα.ert-organogramma
Δεν υπήρξε ουσιαστική διαβούλευση με εργαζόμενους, φορείς και σωματεία, ούτε καν έγκαιρη ενημέρωσή τους. Ακόμα και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου παρέλαβαν τις 66 σελίδες του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού, μόλις 2 ημέρες πριν κληθούν να τον εγκρίνουν. Αγνοήθηκαν επιδεικτικά η ΕΣΗΕΑ, οι περιφερειακές ενώσεις συντακτών και η Ένωση των Τεχνικών της ΕΡΤ που εξέφρασαν αντιρρήσεις και ζήτησαν ουσιαστικό διάλογο.
Υιοθετώντας αντιλήψεις και πρακτικές διοικήσεων άλλων εποχών, η διοίκηση Κωστόπουλου – Λεοντή αποφασίζει και επιβάλλει ένα οργανόγραμμα που θα γυρίσει την ΕΡΤ οργανωτικά 20 χρόνια πίσω. Ένα γραφειοκρατικό τέρας που τότε, για να λειτουργήσει απασχολούσε πέραν του τακτικού της προσωπικού άλλους 2.000 περίπου συμβασιούχους. Μόνο που τώρα πια δεν είναι εποχή για τέτοιες πολυτέλειες. Αντιθέτως υπάρχουν ήδη ελλείψεις σε συγκεκριμένες ειδικότητες, ενώ αναμένονται κι άλλες αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης. Ο μέσος όρος ηλικίας των εργαζομένων είναι 53 ετών.
Έχει ενδιαφέρον ότι όταν ο Γενικός Διευθυντής Οικονομικών Υπηρεσιών (μέλος της επιτροπής που συνέταξε το οργανόγραμμα) ρωτήθηκε εάν υπάρχει σύγχρονος ευρωπαϊκός Ρ/Τ φορέας που να χρησιμοποιεί κάθετες δομές οργάνωσης (πχ ξεχωριστή διεύθυνση τεχνολογίας για κάθε μέσο), η απάντηση του ήταν «Εδώ είναι Ελλάδα».
Ας γίνουμε όμως πιο συγκεκριμένοι:
Γιατί έπρεπε να αλλάξει το οργανόγραμμα;
Σαφής απάντηση δεν υπάρχει. Υπάρχει μόνο μια οδηγία από το αρμόδιο υπουργείο που αναφέρει ότι οι δημόσιοι οργανισμοί, προκειμένου να μπουν στην κινητικότητα, θα πρέπει να παραδώσουν οργανογράμματα και οργανικές θέσεις. Η οδηγία (που αφορά το ΑΠΕ, τα ΕΛΤΑ κλπ) αναφέρει – μέσα στην τυπικότητά της – τη φράση, «νέα οργανογράμματα» και εδώ πατάνε οι “πεφωτισμένοι” για να προχωρήσουν στο διαμελισμό και διαμοιρασμό της ΕΡΤ, την οποία θεωρούν βιλαέτι τους. Βέβαια παραλείπουν να περιγράψουν τις οργανικές θέσεις, δηλαδή αυτό που είναι πραγματικά επείγον, αφήνοντας τον οργανισμό εντελώς απροστάτευτο στην επερχόμενη κινητικότητα. Αντ’ αυτού “φωτογραφίζουν” θέσεις ευθύνης που θα μοιράσουν ευνοιοκρατικά.
Το οργανόγραμμα είναι το «Σύνταγμα» κάθε οργανισμού και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται. Πρέπει να αλλάζει κάτω από συγκεκριμένες προϋποθέσεις, με συγκεκριμένες διαδικασίες, φανερές, διαυγείς, συμμετοχικές και δημόσιες, πόσο μάλλον όταν ο Οργανισμός έχει και δημόσιο χαρακτήρα.
Ποιος αποφάσισε ότι χρειάζεται νέο οργανόγραμμα;
Η απάντηση είναι ότι η απόφαση είναι αποκλειστικά του Διευθύνοντος Συμβούλου. Η αλήθεια είναι ότι την απόφαση την πήρε κυρίως ο «Βεζύρης» της Ποσπερτ με την αυλή του καθώς και ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Ενημέρωσης. Οι επιδιώξεις τους φωτογραφίζονται με ευκρίνεια στο πόνημα των 66 σελίδων. Ο Διευθύνων Σύμβουλος συνηγόρησε με προθυμία.
Κρίθηκε το ισχύον οργανόγραμμα ανεπαρκές;
Το ισχύον οργανόγραμμα ούτε κρίθηκε ούτε αξιολογήθηκε. Δεν υπήρξε καμία εσωτερική υπηρεσιακή διαδικασία. Η διοίκηση Ταγματάρχη πλήρωσε μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ σε ιδιωτική εταιρεία για να αξιολογήσει τις δομές της ΕΡΤ. Την δουλειά κατέληξαν να την κάνουν εργαζόμενοι της ΕΡΤ και τα αποτελέσματα δεν τα έμαθε ποτέ κανείς. Το πόρισμα της αξιολόγησης δεν εστάλη ούτε στους εργαζόμενους ούτε στα σωματεία τους.
Μα ποιος τέλος πάντων έγραψε αυτό το νέο οργανόγραμμα και γιατί;
Ο Διευθύνων Σύμβουλος, Β. Κωστόπουλος, έφτιαξε μυστικά μια επιτροπή η ύπαρξη της οποίας όσο και η σύνθεσή της κρατήθηκε μυστική επί μήνες. Σύμφωνα με όσα μαθαίνουμε ότι ειπώθηκαν στη συνέλευση των δημοσιογράφων της Αθήνας αποτελούταν από 3 συνδικαλιστές της ΠΟΣΠΕΡΤ (συμπεριλαμβανομένου και του προέδρου της, Π.Καλφαγιάνη!), τον Γ. Διευθυντή Οικονομικών και Διοικητικών υπηρεσιών Β. Λουριδά και τον Εντεταλμένο Σύμβουλο για την Ενημέρωση Β.Ταλαμάγκα. Άγνωστο ποιοι άλλοι συμμετείχαν, ποιοι άλλοι συνεισέφεραν στο πόνημα αυτό και πώς. Άγνωστο αν υπάρχουν πρακτικά συνεδριάσεων αλλά και κάπου αποτυπωμένη η αιτιολόγηση και το σκεπτικό των όποιων αλλαγών προτείνονται.
Καλά όλα αυτά, αλλά έλαβαν κάποια σημαντική βοήθεια, κάποια τεχνογνωσία;
Απ’ όσο ξέρουμε και από τα λίγα που έχουν ειπωθεί δημόσια δεν ζητήθηκε καμιά βοήθεια (τεχνική ή άλλης φύσεως) από πιστοποιημένους οργανισμούς (σε Ελλάδα και εξωτερικό, όπως άλλες ευρωπαϊκές δημόσιες ραδιοτηλεοράσεις ή την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης ). Θα μπορούσε να ζητηθεί βοήθεια και από την EBU, η οποία σε ανύποπτο χρόνο είχε προσφερθεί. Ούτε εκεί απευθύνθηκαν.
Είστε σίγουροι ότι το νέο οργανόγραμμα δεν «πατάει» σε κάποιο σύγχρονο, ευρωπαϊκό μοντέλο;
Είμαστε 100% σίγουροι ότι το νέο οργανόγραμμα πατάει μόνο στην βούληση για βολέματα και στη διαχρονική βουλιμία για τον καθολικό έλεγχο της ΕΡΤ από τους προαναφερθέντες.
Το νέο οργανόγραμμα γυρνάει την ΕΡΤ πίσω στις εποχές του ’60, ’70 και ’80. Είναι πιο αναχρονιστικό από ό,τι ίσχυε ακόμα και την δεκαετία του ’90. Δεν υπάρχει μισός δημόσιος ευρωπαϊκός ραδιοτηλεοπτικός οργανισμός που να ακολουθεί αυτό το μοντέλο.
Οι μιντιακοί οργανισμοί διεθνώς έχουν αφήσει, εδώ και δεκαετίες, πίσω τους το κάθετο μοντέλο διάρθρωσης ανά μέσο (ραδιόφωνο – τηλεόραση – διαδίκτυο). Aυτό το απαρχαιωμένο μοντέλο θέλουν να επαναφέρουν στην ΕΡΤ εν έτει 2018. Στην εποχή της διασύνδεσης πηγών, δομών και υπηρεσιών. Μετατρέπουν έτσι τα προγράμματα της ΕΡΤ σε απομονωμένα βιλαέτια. Άλλα πανίσχυρα και άλλα αδύναμα (όπως η ΕΡΤ2) και άρα με αβέβαιο μέλλον.
Πρόκειται για ένα οργανόγραμμα Φρανκεστάιν, όπου κομμάτια από διαφορετικά μοντέλα οργάνωσης, διοίκησης και παραγωγής έχουν συρραφεί πρόχειρα, χωρίς κανένα ειρμό, συνοχή και λογική. Πρέπει να είσαι πραγματικά ΑΣΧΕΤΟΣ και ΑΝΙΚΑΝΟΣ για να φτιάξεις κάτι τέτοιο.
Βαρέθηκα τις γενικότητες. Πείτε μου συγκεκριμένα παραδείγματα.
Παραδείγματα θες; Παραδείγματα θα λάβεις. Σημείωνε:
Παράδειγμα 1ο – Περιφερειακοί Σταθμοί:
Οι 19 Περιφερειακοί Σταθμοί ΔΕΝ αποτυπώνονται οργανικά, απλώς απεικονίζονται ως ένα κουτάκι κάτω από την Διεύθυνση (από υποδιεύθυνση) πλέον, των Περιφερειακών. Οι στριμωγμένοι στο κουτάκι περιφερειακοί, δεν είναι πλέον αυτόνομες μονάδες – τμήματα, αλλά όλοι μαζί στο σωρό, (άραγε πόσοι;). Η συνέχιση της λειτουργίας τους δεν διασφαλίζεται σε καμία περίπτωση. Αντιθέτως η θέση τους και η ύπαρξή τους απειλείται και από το γεγονός ότι δεν προβλέπονται οργανικές θέσεις. Παρ’ όλα αυτά δημιουργείται αυτή η Διεύθυνση Περιφερειακών Σταθμών στο Ραδιόφωνο αλλά και αντίστοιχο Τμήμα στην Τηλεόραση. Η ευθύνη για τους 19 Σταθμούς μοιράζεται (;) σε 2 Γενικές Διευθύνσεις (Ραδιοφωνίας και Τηλεόρασης), σε 1 Διεύθυνση (που ανήκει στη Ραδιοφωνία), σε ένα Τμήμα (που ανήκει στην Τηλεόραση), σε έναν Διευθυντή Newsroom και σε έναν διορισμένο Εντεταλμένο Σύμβουλο, υπεύθυνο για την Ενημέρωση. Γελοία πράγματα.
Μιλάμε για την πλήρη αποδιοργάνωση. Μια πολυδιάσπαση προκειμένου να βολευτούν όσο περισσότεροι. Ως αποτέλεσμα θα έχει την υποβάθμιση των Σταθμών.
Παράδειγμα 2ο – Newsroom:
Αυτό υποτίθεται θα ήταν το στολίδι του νέου οργανογράμματος. Θα ήταν το μεγάλο επίτευγμα του Β.Ταλαμάγκα και της Διοίκησης. Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα ανέκδοτο. Ακούγεται σχεδόν σαν ψευδοπροφητεία του Παϊσιου «Θα είναι σαν να έχετε Newsroom αλλά δεν θα έχετε».
Ας ξεκινήσουμε όμως με ένα απαραίτητο “γλωσσάρι”. Newsroom σημαίνει αίθουσα σύνταξης. Integrated Newsroom (ενιαίο newsroom) σημαίνει μια οριζόντια δομή υποδοχής και οργάνωσης της ενημέρωσης. Όπου εφαρμόζεται, έχει ως σκοπό να διασυνδέει όλες τις πηγές πρωτογενούς πληροφορίας και να λειτουργεί ως βάση δεδομένων από όπου μπορούν να αντλήσουν ειδήσεις και στοιχεία όλες οι ενημερωτικές δομές (διαδικτυακές, τηλεοπτικές, ραδιοφωνικές). Ένα κέντρο υποδοχής που υποδέχεται πληροφορία από ΟΛΑ τα μέσα και την διαχέει σε ΟΛΑ τα μέσα του εν λόγω οργανισμού.
Το Οργανόγραμμα που έχουν καταρτίσει με προχειρότητα και περισσή ασχετοσύνη δεν κάνει τίποτα από τα παραπάνω. Απλώς βαφτίζει ως news room την κλασσική πατροπαράδοτη διοικητική δομή της Διεύθυνσης Ειδήσεων της τηλεόρασης. Σε αυτή ανήκουν διοικητικά όλα τα τμήματα (ρεπορτάζ, πολιτικό, διεθνή κλπ.), Διευθυντής όμως δεν υπάρχει. Υπάρχουν, ασαφείς και χωρίς περιγραφή αρμοδιοτήτων, «υπεύθυνος», «συντονιστής ενημέρωσης». Το newsroom αυτό δομικά εντάσσεται κάτω από τον Γενικό Διευθυντή Ενημέρωσης (που στο νέο αυτό οργανόγραμμα έχει την ευθύνη επίσης μόνο της τηλεόρασης) αλλά δεν αναφέρεται σε αυτόν, αλλά στον Εντεταλμένο Σύμβουλο Ενημέρωσης της ΕΡΤ. Έναν άνθρωπο που εξ ορισμού δεν είναι υπάλληλος της ΕΡΤ. Ο οποίος θα έχει την ευθύνη για τη μέριμνα της λειτουργίας του Newsroom το οποίο θα τελεί υπό τις κατευθυντήριες οδηγίες αυτού.
Ο Γενικός Διευθυντής Ενημέρωσης τι θα κάνει τότε; Θα ασχολείται ένας δημοσιογράφος με τα διοικητικά του τεχνικού προσωπικού; (βλ. Παρακάτω, οπερατέρ, ηχολήπτες, μοντέρ, ηλεκτρονικοί θαλάμων και εξωτερικών μεταδόσεων κλπ.)
Αφού η επονομαζόμενη Γενική Διεύθυνση Ενημέρωσης αφορά μόνο την τηλεόραση – τα ενημερωτικά ραδιόφωνα ανήκουν στη Γενική Διεύθυνση Ραδιοφωνίας, το ert.gr στη Γ.Δ Νέων Μέσων- σε τι χρειάζονται και Γενικός Διευθυντής και Υπεύθυνος news room, και Συντονιστής Ενημέρωσης και Εντεταλμένος ενημέρωσης και αρχισυντάκτες φυσικά (που θα κάνουν τη δουλειά των παραπάνω);
Το κλειδί που φαίνεται να «ξεκλειδώνει» το γρίφο βρίσκεται στην περιγραφή των δημοσιογραφικών δομών του Ραδιοφώνου και του Διαδικτύου οι οποίες εντέλλονται να κάνουν τη δημοσιογραφική δουλεία τους σε συνεργασία με το news room που είναι, όπως είπαμε, μια διοικητική δομή της Τηλεόρασης.
Μπάχαλο; Όχι μόνο. Αυτό που επιδιώκει αυτό το μόρφωμα είναι να συγκεντρώνει την πληροφορία, να την ελέγχει (μέχρι λογοκρισίας) και να μοιράζει αυτά που «πρέπει να παίξουν», «όπως πρέπει να παίξουν». Φτιάχνει δηλαδή έναν μηχανισμό ελέγχου. Ένα Διευθυντήριο. Παράλληλα δημιουργεί μια χαώδη κατάσταση στην οργάνωση της παραγωγής με την ύπαρξη πολλαπλών θέσεων ευθύνης και πολυδιάσπαση των τεχνικών μέσων (βλ. παρακάτω).
Παράδειγμα 3ο – Τεχνικές Υπηρεσίες:
Η Γενική Διεύθυνση Τεχνικών υπηρεσιών κατακερματίζεται και ουσιαστικά διαλύεται, εφαρμόζοντας την αναχρονιστική και εξαιρετικά κοστοβόρα κάθετη δομή, αντίθετα με όλα τα οργανογράμματα των δημόσιων ευρωπαϊκών ραδιοτηλεοράσεων, όπου οι τεχνικές υπηρεσίες προσφέρονται οριζόντια σε όλα τα μέσα με ενιαία διεύθυνση και σχεδιασμό.
Τα μέσα τηλεοπτικής παραγωγής (ENG, LINK, VAN, studio, μοντάζ ακόμη και οι οδηγοί) περνούν στην απόλυτη εξουσία χρήσης και διάθεσης της Ενημέρωσης. Τα υπόλοιπα προγράμματα της ΕΡΤ πρέπει να ζητιανεύουν για μέσα παραγωγής. Καταργείται ακόμα και η τεχνική υποστήριξη των Περιφερειακών της Σταθμών.
Η πληροφορική εντάσσεται στη Γ.Δ. Νέων Μέσων, λες και η τηλεόραση και το Ραδιόφωνο δουλεύουν με κάρβουνο. (κάτι που δεν απέχει και πολύ από την αλήθεια, τόσο απαρχαιωμένος που είναι ο τεχνολογικός μας εξοπλισμός)
Το Ραδιόφωνο και τα Νέα μέσα αποκτούν και αυτά δική τους τεχνική δομή. Μαγαζάκια δηλαδή. Γιατί όσοι δουλεύουμε (πραγματικά) στην ΕΡΤ ξέρουμε ότι τα μέσα που διαθέτει σήμερα οριακά φθάνουν για να καλύψουν τις ανάγκες της. Κάποιες ανάγκες δεν μπορούν καν να καλυφθούν και «αγοράζουμε υπηρεσίες μοντάζ ή ηχοληψίας για το ραδιόφωνο. Τι θα γίνει ξαφνικά; Οι δημιουργία τεχνικών τμημάτων και προϊσταμένων σε κάθε Γ.Δ. ξεχωριστά θα αυγατίσει τους διαθέσιμους εργαζόμενους;
Πρόκειται για μια πολυδιάσπαση δαπανηρή, χαοτική και κυρίως επικίνδυνη. Θυμίζουμε το ελεεινό διάγγελμα Κεδίκογλου στις 11 Ιουνίου του 2013 και το ψευτοεπιχείρημα για τρία λογιστήρια.
Παράδειμα 4ο – Οργανικές Θεσεις:
Η ΕΡΤ κινδυνεύει από πλήρη ερημοποίηση λόγω μαζικής φυγής του εναπομείναντος προσωπικού (ήδη μερικές εκατοντάδες εργαζόμενοι έχουν αποχωρήσει ή δεν επέστρεψαν ποτέ στην ΕΡΤ από το 2013 ).
Για 5 και πλέον μήνες η επιτροπή επεξεργάζεται το Οργανόγραμμα αυτό και υποτίθεται πως μια από τις υποχρεώσεις είναι η αποτύπωση και των οργανικών θέσεων. Όλα τα άλλα υπάρχουν στο οργανόγραμμα, όλη η μέριμνα υπήρξε ώστε να δημιουργηθούν τμήματα και τμηματάκια ώστε να βολευτεί και ο τελευταίος «κολλητός», αλλά αριθμό των οργανικών θέσεων ανά μονάδα δεν κατάφεραν να βρουν.
Ο μη καθορισμός των οργανικών θέσεων θα έχει ως αποτέλεσμα η ΕΡΤ να είναι έρμαιο της κινητικότητας του Δημοσίου, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα να αποσπαστούν εργαζόμενοι από άλλους Οργανισμούς του Δημοσίου σε αυτήν ενώ είναι ελεύθεροι οι εργαζόμενοί της να φύγουν, με κίνδυνο τη σοβαρή συρρίκνωσή της. Ας έβρισκαν τουλάχιστον στον παλαιό τον αριθμό των οργανικών θέσεων ανά μονάδα για να μην κινδυνέψει η ΕΡΤ με μαζική φυγή και μετά ας γινόντουσαν οι όποιες τροποποιήσεις.
Παράδειγμα 4ο – Εξόφθαλμα ρουσφέτια:
Σε κάθε Γενική Διεύθυνση δημιουργείται «Γραφείο Γενικής Διεύθυνσης» το οποίο αναβαθμίζεται μάλιστα σε Τμήμα ώστε αντί για γραμματεία να έχει Προϊστάμενο!
Ο Διευθύνων Σύμβουλος πάει το ρουσφέτι ακόμα πιο πέρα μιας και πέρα από Προϊστάμενο και γραμματείς στο Γραφείο του θα έχει και Διευθυντή! (έχει και τώρα βέβαια, αυτόν που έφερε την μάνα του [κα. Τούμπη] να κάνει παραγωγές στην ΕΡΤ και χρειάστηκαν 1 παραίτηση και 5 συνεδριάσεις για να εγκριθεί. Γι’ αυτήν την παραγωγή που δόθηκε εντολή από το υπουργείο να ακυρωθεί και παρόλαυτα η απόφαση ακύρωσης δεν έχει εκδοθεί ακόμα. Ούτε για την παραγωγή που προκάλεσε σάλο, ούτε για την άλλη μια της ιδίας που παραμένει υπό έγκριση).
ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΩΡΑ
Είναι απολύτως επιτακτικό, ακόμα και στο πάρα ένα, να σταματήσει αυτό το Οργανόγραμμα το οποίο θα αποτελέσει ένα συντριπτικό σχεδόν πλήγμα στην ήδη χωλαίνουσα ΕΡΤ. Θα πρέπει να πεταχτεί… στον κάλαθο και να σταματήσει κάθε αδιαφανής διαδικασία κατάρτισης Οργανογράμματος.
Θα πρέπει:
Να υπάρξει διαδικασία αξιολόγησης του υφιστάμενου Οργανογράμματος. Να συμμετέχουν όχι μόνο τα στελέχη αλλά και απευθείας οι εργαζόμενοι με έκφραση γνώμης (μέσω ερωτηματολογίων ή ηλεκτρονικής πλατφόρμας)
Εάν κριθεί ότι ένα νέο Οργανόγραμμα είναι απαραίτητο, να υπάρξει ανοιχτή και δημόσια διαβούλευση και η επιτροπή που θα συσταθεί για την κατάρτισή του να ακολουθήσει μια διαφανή και συμμετοχική διαδικασία. Τέρμα στους βυζαντινισμούς και τη συνδιαλλαγή πίσω από κλειστές πόρτες.
Να ζητηθεί τεχνογνωσία από την EBU και άλλους δημόσιους ευρωπαϊκούς ραδιοτηλεοπτικούς Οργανισμούς.
Να αποκλειστούν από την Επιτροπή όσοι έφεραν αυτό το κατασκεύασμα που αποκαλούν Οργανόγραμμα. Απέδειξαν στην πράξη ότι είναι ανίκανοι να αντιληφθούν τις ανάγκες ενός σύγχρονου, πολυδιάστατου Δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού Οργανισμού.
Το νέο Οργανόγραμμα να εγκριθεί ύστερα από την ευρεία συναίνεση των φορέων και εργαζομένων που θα συμμετέχουν στη διαβούλευση.
Η ΕΡΤ κινδυνεύει, την έχουν παραδώσει. Ως Λάφυρο. Οι εργαζόμενοι της δεν συμφώνησαν ποτέ σε κάτι τέτοιο. Δεν το προσυπέγραψαν ούτε καν συναίνεσαν. Τουλάχιστον η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων της. Υπάρχουν βέβαια και κάποιοι που θεωρούν ότι έπιασαν τον…παπά απ’ τα…φρύδια. Οι εργατοπατέρες και η αυλή τους.
Δεν ήμαστε μόνο εμείς που κάνουμε αυτές τις διαπιστώσεις. Είναι ο εκδιωχθείς εντεταλμένος σύμβουλος, Σ. Κρίμπαλης, είναι ο «ευνουχισμένος» έτερος εντεταλμένος σύμβουλος Γ. Θαλασσινός, είναι ο πρώην πρόεδρος της ΕΡΤ Δ. Τσακνής, είναι ΟΛΕΣ οι δημοσιογραφικές Ενώσεις, είναι οι κινηματογραφιστές και πολλοί άλλοι που ξέρουν λίγο ως πολύ τα συμβαίνοντα εντός ΕΡΤ.
Μόνο η ΠΟΣΠΕΡΤ του Καλφαγιάννη τα βλέπει όλα καλώς καμωμένα. Τυχαίο;
Το οργανόγραμμα που επιχειρείται εκβιαστικά να περάσει από εργατοπατέρες και υποτακτικούς της πάσης φύσεως εξουσίας είναι απότοκο αλλά και απόδειξη της τραγικής κατάστασης που επικρατεί σε έναν οργανισμό που θα μπορούσε να είναι ένα εξαιρετικό success story του τόπου αυτού.
Υ.Γ: και κάτι τελευταίο, γιατί θα πρέπει να δοθούν και μερικές απαντήσεις σε κάποιους που θεώρησαν πως επειδή έχουν περάσει κάποια χρόνια, ξαφνικά απέκτησαν (ξανά) το δικαίωμα να ομιλούν.
Νετα, σκέτα και ξεκάθαρα λοιπόν: Παπαχρήστοι και Καψήδες, (νέο)φιλε-λέρες, κομματόσκυλα και άλλοι μισάνθρωποι, τρολλ και μη, βουλώστε το. Τα έργα όσων με πάθος (για την κουτάλα) υποστηρίζετε, εγράψαν… «μαύρη» ιστορία. Δεν ξεχνιούνται, δεν παραγράφονται, δεν δικαιώνονται, δεν νομιμοποιούνται.
Αναφορικά δε με κάτι όψιμους επαναστάτες, εντός ΕΡΤ, που θεωρούν ότι μέσω των ανθρώπων που ακόμα νοιάζονται και παλεύουν για την ΕΡΤ, θα κάνουν μικροπολιτική και αντιπολίτευση με δανεικές πλάτες, ας κοπιάσουν. Η πρόσφατη ιστορία έχει δείξει ποια ήταν η έκβαση αυτών των προσπάθειών και δεν πρόκειται ξαφνικά να αλλάξει.
Πρωτοβουλία εργαζομένων ΕΡΤ
mediatvnews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου