Επισπεύδεται η εφαρμογή του νόμου 4487/17 για την τηλεοπτική διαφήμιση. Το νέο καθεστώς θα αρχίσει να ισχύει σε τρεις μήνες, από την 1η Ιανουαρίου 2018, και όχι τον Σεπτέμβριο του 2018, όπως αρχικά προέβλεπε το νομοσχέδιο. Η σημαντικότερη αλλαγή, που ικανοποίησε τα τηλεοπτικά κανάλια, με αποτέλεσμα να άρουν τις απειλές τους για προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, είναι ότι η δημοπρασία των τηλεοπτικών διαφημίσεων μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας θα είναι προαιρετική. Αντίθετα, παραμένει υποχρεωτική η καταγραφή της ροής των διαφημιστικών πακέτων στην πλατφόρμα...
Με δεδομένο ότι στις αρχές του 2018 αναμένεται η πώληση σημαντικών πακέτων από τις διαφημιστικές εταιρείες ή απευθείας από τους διαφημιζομένους στους τηλεοπτικούς σταθμούς, κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική η ίδρυση του φορέα της αγοράς που θα μετέχει στον «διαχειριστή» της ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Θα πρόκειται για νομικό πρόσωπο και θα μετέχουν ως εταίροι οι εκπρόσωποι της αγοράς, δηλαδή των τηλεοπτικών καναλιών, των διαφημιστικών εταιρειών και των διαφημιζομένων. Το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, το οποίο θα έχει ρόλο ρυθμιστή, θα παρακολουθεί τη λειτουργία του και θα εγκρίνει τον Κώδικα Δεοντολογίας του συστήματος.
Επίσης, από την 1η Ιανουαρίου 2018 θα ισχύει η απευθείας τιμολόγηση των διαφημιζομένων μέσω της πλατφόρμας, ενώ από τα ποσά που θα καταγράφονται θα παρακρατείται ο φόρος του 20% της τηλεοπτικής διαφήμισης, αν παραμείνει σε αυτό το επίπεδο.
Με δεδομένο ότι στις αρχές του 2018 αναμένεται η πώληση σημαντικών πακέτων από τις διαφημιστικές εταιρείες ή απευθείας από τους διαφημιζομένους στους τηλεοπτικούς σταθμούς, κρίνεται ιδιαίτερα σημαντική η ίδρυση του φορέα της αγοράς που θα μετέχει στον «διαχειριστή» της ηλεκτρονικής πλατφόρμας. Θα πρόκειται για νομικό πρόσωπο και θα μετέχουν ως εταίροι οι εκπρόσωποι της αγοράς, δηλαδή των τηλεοπτικών καναλιών, των διαφημιστικών εταιρειών και των διαφημιζομένων. Το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης, το οποίο θα έχει ρόλο ρυθμιστή, θα παρακολουθεί τη λειτουργία του και θα εγκρίνει τον Κώδικα Δεοντολογίας του συστήματος.
Επίσης, από την 1η Ιανουαρίου 2018 θα ισχύει η απευθείας τιμολόγηση των διαφημιζομένων μέσω της πλατφόρμας, ενώ από τα ποσά που θα καταγράφονται θα παρακρατείται ο φόρος του 20% της τηλεοπτικής διαφήμισης, αν παραμείνει σε αυτό το επίπεδο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου