
Το ποιοι θα είναι αυτοί οι υπάλληλοι δεν θα καθοριστεί μόνο με ηλικιακά κριτήρια, αλλά και με άλλα αντικειμενικά κριτήρια όπως οι τίτλος σπουδών, η προϋπηρεσία και οικογενειακή κατάσταση. Όπως έχει γίνει γνωστό όσοι αποχωρήσουν μέσω εφεδρείας τα ονόματά τους θα ενταχθούν σε πίνακες κατάταξης από το ΑΣΕΠ και, εφ’ όσων θα υπάρχει ενδιαφέρον, θα καλύπτουν το 10% των ετήσιων προσλήψεων μόνιμου προσωπικού και το 30% προσωπικού ορισμένου χρόνου. Το ζήτημα βέβαια είναι πόσες προκηρύξεις θα γίνουν το επόμενο διάστημα μιας και συζητείται ήδη το ενδεχόμενο σε κάθε 15 αποχωρήσεις να υπάρχει μία πρόσληψη, ήτοι αναλογία 1 προς 15.
Οι έφεδροι θα λαμβάνουν το 60% του βασικού μισθού του για δώδεκα μήνες, ενώ θα καταβάλλονται για αυτό το διάστημα κανονικά οι εισφορές εργοδότη και ασφαλισμένου για την κύρια σύνταξη, επικουρική ασφάλιση, πρόνοια και υγειονομική περίθαλψη. Οι εργαζόμενοι με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, οι οποίοι απασχολούνται σε ΟΤΑ, ν.π.ι.δ. που ανήκουν στο κράτος και ν.π.δ.δ. και οι οποίοι συμπληρώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα σε δύο χρόνια αποχωρούν και αυτοί. Από την εφεδρεία όπως όλα δείχνουν θα εξαιρεθούν τελικά οι υπάλληλοι καθαριότητας στους δήμους.
Σε δύο χρόνια από σήμερα ο δημόσιος τομέας υπολογίζεται ότι θα έχει 150000 λιγότερους δημοσίους υπαλλήλους, οι οποίοι θα εγκαταλείψουν τις θέσεις τους, είτε λόγω εφεδρείας, είτε λόγω συνταξιοδότησης, είτε λόγω παραίτησης. Η επιλογή να μειωθεί το κράτος κατά 30% τα επόμενα χρόνια παραμένει σταθερή. Έτσι μόνο σε απολύτως αναγκαίες περιπτώσει θα γίνονται νέες προσλήψεις, ενώ οι οργανικές θέσεις που ήταν κενές μέχρι την ψήφιση του νομοσχεδίου, θα καταργηθούν. Οι κενές οργανικές θέσεις αυτές δεν περιλαμβάνονται στο 30% της μείωσης, αφού η κατάργησή τους δεν ισοδυναμεί με κανενός είδους δημοσιονομικό όφελος.
protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου