Γυρισμένο στην Ελλάδα της δεκαετίας του ’50 φαίνεται να είναι το διαφημιστικό video για την τελευταία συσκευή τηλεφώνου της Apple.
Ταχυδρόμοι, ταξιτζήδες και κουρείς που έχουν εξαφανιστεί εδώ και δεκαετίες διαγκωνίζονται με παιδάκια για το ποιος θα φωτογραφηθεί με τη νέα συσκευή σε συνθήκες που (για τα σημερινά δεδομένα) θυμίζουν ελαφρώς την υποσαχάρεια Αφρική...
Στους τοίχους των καφενείων βλέπουμε ακόμη και πρωτοσέλιδα από την εφημερίδα Εστία.
Θα μπορούσε φυσικά να υποθέσει κανείς ότι αυτό ακριβώς ήθελε να πετύχει το διαφημιστικό τμήμα της εταιρείας. Να κάνει μια διαφήμιση, που θα αποτελεί ταξίδι στο χρόνο. Τους το χαλάει όμως εκείνη η γιαγιά που λέει «στείλε μου τη φωτογραφία». Πως να τη στείλει; με το Ίντερνετ του 50;
Μήπως λοιπόν η διαφήμιση είναι απλώς ένα είδος «οριενταλισμού» για τους φτωχούς συγγενείς της ΕΕ; Ίσως. Ποιος θα μπορούσε άλλωστε να τους κατηγορήσει;
Τη δεκαετία του 50 υπήρχαν και τότε πολιτικοί κρατούμενοι που δεν μπορούσαν να δουν τα παιδιά τους αλλά ας μην κολλάμε σε λεπτομέρειες. Πιο σημαντικό είναι μάλλον ότι υπάρχουν και οι ίδιες πολιτικές οικογένειες, που διατηρούν ή διεκδικούν αδιάλειπτα την εξουσία μέσα από κόμματα που τότε, όπως και τώρα, εμπλέκονταν σε σκάνδαλα με τη Siemens.
Σωστή λοιπόν η διαφήμιση, αφού ζούμε στην Ελλάδα της δεκαετίας του 50.
Άρης Χατζηστεφάνου
Υ.Γ Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το γεγονός ότι τα περισσότερα ελληνικά ειδησεογραφικά site έχουν τον ίδιο τίτλο (H Apple διαφημίζει το iPhone… και την Ελλάδα) και χρησιμοποιούν τα ίδια διθυραμβικά σχόλια για το νέο διαφημιστικό. Δεν θέλουμε φυσικά να πιστέψουμε ότι απλώς αντιγράφουν κάποιο δελτίο Τύπου της εταιρείας. Δεν φανταζόμαστε να υπάρχει τέτοιου είδους δημοσιογραφία στην Ελλάδα.
info-war
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου