Την αλλαγή της υπάρχουσας κατάστασης στο τηλεοπτικό τοπίο επικροτεί η συντριπτική πλειονότητα της κοινής γνώμης, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε, για λογαριασμό της «Εφ.Συν.», στο διάστημα 23-25 Αυγούστου, η εταιρεία Bridging Europe. ...
Η μεγάλη πλειονότητα των ερωτηθέντων θεωρεί νόμιμο και επιτακτικό τον επικείμενο διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες, υπερασπίζεται τη συνταγματική επιταγή της αντικειμενικής ενημέρωσης από τα κανάλια και θεωρεί ότι οι βουλευτές της αντιπολίτευσης, αντιδρώντας στον διαγωνισμό, ουσιαστικά λειτουργούν ως υπερασπιστές της διαπλοκής.
Επίσης επικροτεί την απόφαση της εξεταστικής επιτροπής της Βουλής να καλέσει να καταθέσουν ενώπιόν της οι σημερινοί καναλάρχες και σε ό,τι αφορά την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει το Mega Channel, κοινή πεποίθηση είναι πως την ευθύνη την έχουν οι μέτοχοί του.
Στους ερωτηθέντες ζητήθηκε να τοποθετηθούν για ορισμένες απόψεις που έχουν διατυπωθεί.
Κατ’ αρχάς, για την άποψη του Συμβουλίου της Επικρατείας ότι «υπάρχουν επιτακτικοί λόγοι εθνικού συμφέροντος να ολοκληρωθεί άμεσα ο διαγωνισμός για τις τηλεοπτικές άδειες» και για την άποψη των σημερινών καναλιών και της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι «ο διαγωνισμός είναι αντισυνταγματικός».
Με την άποψη του ΣτΕ τάχθηκε το 65% των ερωτηθέντων, με την άποψη των καναλιών και της αξιωματικής αντιπολίτευσης το 23%, ενώ δεν απάντησε το 12%.
Ανάμεσα στη γνώμη του Γ. Αλαφούζου -όπως διατυπώθηκε στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής- ότι «ο ΣΚΑΪ έχει το δικαίωμα να εκφράζει συγκεκριμένη πολιτική άποψη» και τη γνώμη βουλευτών ότι «βάσει του Συντάγματος, ένα κανάλι οφείλει να τηρεί την αντικειμενικότητα, αφού κάνει χρήση δημόσιας συχνότητας», το 30% τάχθηκε με τη γνώμη Αλαφούζου, το 59% με τη γνώμη των βουλευτών και το 11% δεν απάντησε.
Σε ό,τι αφορά την καταγγελία της κυβέρνησης ότι οι βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης έχουν γίνει υπερασπιστές της διαπλοκής, συμφωνία εκφράζει το 69% των ερωτηθέντων, διαφωνία το 24%, ενώ αρνείται να τοποθετηθεί το 7%.
Τέλος, το 71% επικροτεί την απόφαση της εξεταστικής επιτροπής της Βουλής να καλέσει τους καναλάρχες.
Ταυτότητα Έρευνας
ΕΠΩΝΥΜΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ: Bridging Europe ● ΣΚΟΠΟΣ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗΣ: Ερευνα κοινής γνώμης για το ραδιοτηλεοπτικό τοπίο και τα ΜΜΕ, τις πολιτικές εξελίξεις, την οικονομία ● ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ: 23-25 Αυγούστου 2016 ● ΜΕΓΕΘΟΣ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ: 1.059 άτομα από 13 περιφέρειες της χώρας ● ΜΕΘΟΔΟΣ ΔΕΙΓΜΑΤΟΛΗΨΙΑΣ: Πολυσταδιακή δειγματοληψία με χρήση ποσόστωσης ως προς τη γεωγραφική κατανομή πληθυσμού, το φύλο και την ηλικία ● ΜΕΘΟΔΟΣ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ: Με τηλεφωνική συνέντευξη και χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου ● ΤΥΠΙΚΟ ΣΦΑΛΜΑ: Μέγιστο +/- 2,5% με διάστημα εμπιστοσύνης 95%
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου