Κρατώντας κλειστά τα χαρτιά τους για το ποσό επένδυσης στην Ελλάδα, τους χρήστες που έχουν ήδη εξασφαλίσει, τις πιθανές συνεργασίες με παρόχους περιεχομένου, παραγωγούς και σκηνοθέτες στη χώρα μας, στελέχη του Netflix μίλησαν σε μια πρώτη συνάντηση για το πλήρες πλέον μεταφρασμένο και προσαρμοσμένο στα ελληνικά περιεχόμενο που αυτό διαθέτει...
«Συζητάμε αλλά δεν υπάρχει ακόμα κάτι συγκεκριμένο…» απάντησε ο Yann Lafargue (Technology and Corporate Communications) σε ερώτησή μας, αν έχουν στα σκαριά κάποια ελληνική παραγωγή, ενώ για το αν στα σχέδιά τους είναι η διεκδίκηση προσεχώς και ελεύθερου θεματικού καναλιού ξεκαθάρισε: «Δεν μας ενδιαφέρει η συμβατική τηλεόραση.
«Μπορεί να μοιάζουμε με κανάλι, αλλά βασικά είμαστε μια διαδικτυακή υπηρεσία προσβάσιμη σε όλους. Σε κάθε συσκευή που συνδέεται με το διαδίκτυο. Μπορεί καθένας να παρακολουθήσει Netflix από κονσόλες παιχνιδιών, κινητά τηλέφωνα, υπολογιστές, τάμπλετ. Μας ενδιαφέρει αυτό, μας αρκεί αυτό…»
Σύμφωνα με πληροφορίες, την υπηρεσία διαθέτουν 25.000 χρήστες στην Ελλάδα – με συνεχή ανοδική τάση. Το Netflix επένδυσε παγκοσμίως αυτή τη χρονιά περίπου έξι δισ. δολάρια για να αποκτήσει περίπου 400 δικούς του τίτλους, ενώ υπολογίζεται ότι για το 2018 θα δοθούν 7 με 8 δισ. δολάρια σε επενδύσεις 650 τίτλων!
Σταθερή θα παραμείνει η τιμολογιακή πολιτική στη χώρα μας για το 2018, με το Netflix να κοστίζει από 7,99 ευρώ ανά μήνα, ποσό που αυξάνεται ανάλογα με τις επιλογές από ένα έως και πέντε προφίλ ανά λογαριασμό, την ποιότητα που επιλέγεται (Ultra HD, 4K και HDR και με ήχο surround Dolby Digital 5.1 και Dolby Atmos).
Εκτός από την προσαρμογή της γλώσσας στα ελληνικά, τα μέλη θα έχουν πρόσβαση σε αποκλειστικές σειρές και ταινίες, μεταξύ των οποίων το πολυαναμενόμενο «Bright», με πρωταγωνιστές τους Γουίλ Σμιθ και Τζολ Εντγκερτον. Από τις πρωτότυπες σειρές ξεχωρίζουν βραβευμένα προγράμματα του Netflix όπως:
«Stranger Things», «Orange is the New Black», «House of Cards» (δεν θέλησαν να κάνουν κανένα σχόλιο για όσα συνέβησαν με τον Κέβιν Σπέισι και την… αποχώρησή του από τη σειρά), «Τhe Crown», καθώς και παγκόσμια φαινόμενα, όπως: «13 Reasons why» και «Narcos». Το Netflix διαθέτει βέβαια και ντοκιμαντέρ, σταντ απ κόμεντι, παιδικά προγράμματα υποτιτλισμένα και μεταγλωττισμένα σε ποσοστό που ξεπερνά το 70%.
Η Yenia Zaba (Manager EMEA Media Relations Netflix B.V.) επισήμανε ότι το Netflix δίνει ουσιαστικά τον έλεγχο στον καταναλωτή, «εκείνος επιλέγει πότε, πού και πώς θα δει κάτι», ενώ τόνισε: «Αλλάζουμε τον τρόπο που καταναλώνει ο κόσμος περιεχόμενο, δίνουμε τη σκυτάλη στον τηλεθεατή…» Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι οι συνήθειες των τηλεθεατών όσο κι «αν δεν το πιστεύετε, δεν διαφέρουν από χώρα σε χώρα. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα 10 πρώτα προγράμματα του Netflix είναι τα ίδια σε Ελλάδα, Βραζιλία, ΗΠΑ και Γερμανία, με κάποιες αλλαγές μόνο ως προς τη σειρά κατάταξης…»
Για την ώρα πάντως το Netflix δεν διαθέτει έδρα στη χώρα μας· η ευρωπαϊκή του έδρα βρίσκεται στο Αμστερνταμ, κάτι που σημαίνει ότι δεν πληρώνει φορολογία στην Ελλάδα παρά μόνο ΦΠΑ, κι αυτό οδηγεί ορισμένους να κάνουν λόγο για… άνισο ανταγωνισμό με τις συνδρομητικές ψηφιακές πλατφόρμες Forthnet (NOVA) και Cosmote.
Σε ερώτησή μας, ο Yann Lafargue επισήμανε ότι «αρχή μας είναι να συνεργαζόμαστε με κάθε τοπικό συντελεστή, κάθε πάροχο και με αυτό το σκεπτικό θα τους προσεγγίσουμε για να έχουμε συζητήσεις για ενδεχόμενη συνεργασία. Συνήθως σε όλες τις χώρες καταλήγουμε σε συνεργασίες. Βεβαίως, έχουμε και την παγκόσμια συνεργασία μας με τη Vodafone, που είναι ένα στρωμένο πεδίο.
Πιστεύω ότι σύντομα θα έχουμε να ανακοινώσουμε νέα γι’ αυτό το πεδίο. Σήμερα απλώς κάναμε το πρώτο βήμα…» Οταν τον ρωτήσαμε αν μπορεί να αναφερθεί σε κάποιες πιο… προχωρημένες επαφές, απάντησε αρνητικά. Οσο για το πόσο γρήγορα μπορεί να περάσουν στο επόμενο βήμα, τόνισε: «Η ουσία έγκειται στο να καταλάβουν πόσο μπορούν να επωφεληθούν με τη συνεργασία μαζί μας.
Εχουμε πάνω από 100 εκατ. μέλη παγκοσμίως, σε 190 χώρες, που σημαίνει ότι θα έχουν ευρύτατη πρόσβαση σε κοινό. Μπορεί κάποιος σκηνοθέτης να θέλει να βγάλει την ταινία του στον κινηματογράφο κι αυτό να τον αποτρέπει να συνεργαστεί μαζί μας. Μπορεί να μην έχει πειστεί ότι τον συμφέρει η συνεργασία με μας. Βέβαια αυτό δεν ισχύει για πολύ μεγάλους σκηνοθέτες, όπως ο Σκορσέζε και ο Ντέιβιντ Φίντσερ, που ήδη συνεργάζονται μαζί μας. Το θέμα είναι να δει κανείς πώς μπορεί να είναι αμοιβαία επωφελές…»
Αναφέρθηκε και σε ένα παράδειγμα μεταξύ δύο χωρών: «Στη Γαλλία κάναμε την εμφάνισή μας πριν από 3-4 χρόνια και χρειάστηκαν αρκετό χρόνο για να μας εμπιστευτούν και να αρχίσουμε συνεργασίες με τοπικούς συντελεστές. Στην Ισπανία, πάλι, η διαδικασία ήταν πολύ ταχύτερη. Ηδη έχουμε γυρίσει δύο ταινίες, είμαστε στη δεύτερη σεζόν μιας σειράς, ετοιμάζουμε μια νέα.
«Εκεί το ενδιαφέρον και η προσαρμοστικότητά τους ήταν μεγαλύτερα. Είναι κάτι που δεν μπορούμε να προβλέψουμε από πριν. Ξεκινάμε σε μία αγορά αγοράζοντας ήδη έτοιμο τοπικό περιεχόμενο και μετά προσκαλούμε όλους τους συντελεστές να έρθουν να μας παρουσιάσουν τις ιδέες τους…»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου