Γρήγορα έγιναν αντιληπτοί από κατοίκους της περιοχής και τράπηκαν σε φυγή, χωρίς μέχρι σήμερα να έχουν συλληφθεί από την Αστυνομία, η οποία τους αναζητά.
Πρόκειται για το τρίτο περαστικό μέσα σε 10 μέρες που σχετίζεται με το ίδιο έργο, το οποίο φέρεται να συμβολίζει έναν άγγελο-φύλακα της πόλης και το οποίο τοποθετήθηκε στις 5 Δεκεμβρίου 2017.
Λίγο νωρίτερα, την Τετάρτη 27 Δεκεμβρίου, άγνωστοι πέταξαν λευκή μπογιά στο κατακόκκινο γλυπτό. Οι ίδιοι έκοψαν και τα καλώδια φωταγώγησης του «μοχθηρού» έργου τέχνης, τα οποία τελικά αποδείχθηκαν καλώδια του τραμ, με αποτέλεσμα ο συρμός να τεθεί προσωρινά εκτός λειτουργίας.
Είχε προηγηθεί δημοσίευμα στην επίσημη ιστοσελίδα της ναζιστικής Χρυσής Αυγής, με τίτλο «Οι Νεοταξίτες έστησαν άγαλμα του Σατανά στο Παλαιό Φάληρο!». «Τι σόι “φύλακα” αναπαριστά το άγαλμα; Οχι φυσικά κάποιον “φύλακα-Αγγελο”, διότι όλοι οι Αγγελοι της χριστιανοσύνης απεικονίζονται με αγνές ανθρώπινες μορφές και είναι ντυμένοι στα λευκά. Εδώ πρόκειται για άγαλμα του σατανά, ο οποίος, όπως και η κόλαση, απεικονίζεται με κόκκινο χρώμα!», αποφάνθηκαν οι χρυσαυγίτες στις 15 Δεκεμβρίου.
Την ίδια μέρα, το γλυπτό που τοποθετήθηκε στην είσοδο της πόλης, μεταξύ των εκκλησιών Αγίας Σκέπης και Αγίου Γεωργίου, επί της παλαιάς λεωφόρου Ποσειδώνος, αποτέλεσε πεδίο αντιπαράθεσης στο δημοτικό συμβούλιο του Παλαιού Φαλήρου.
Βασικοί πρωταγωνιστές ήταν ο εκλεγμένος δημοτικός σύμβουλος της Χ.Α., Τρύφων Μπουγάς, και ο υποστηριζόμενος από το Ποτάμι δημοτικός σύμβουλος Δημήτρης Πιτούλης.
Ο τελευταίος, με συνεχείς αναρτήσεις του στο facebook προωθεί τη συλλογή υπογραφών για να φύγει το γλυπτό. «Δεν μπορούμε να δεχόμαστε ως τέχνη τις ανησυχίες του καλλιτέχνη ο οποίος θεωρεί ότι είναι φύλακας-άγγελος της πόλης μας ο διάβολος! Πολιούχος και Προστάτης της Πόλης μας είναι ο Αγιος Αλέξανδρος!» υποστηρίζει ο Πιτούλης.
Ερεθισμένοι από το κόκκινο χρώμα του έργου, οι πολέμιοί του αποφάνθηκαν ότι αναπαριστά τη συνύπαρξη σατανισμού, μαύρης μαγείας και των... Νεφελίμ Μαλτσέχ.
«Σκοταδισμός»
Το γλυπτό Phylax του εικαστικού Κωστή Γεωργίου που τοποθετήθηκε στην είσοδο της πόλης, μεταξύ των εκκλησιών Αγίας Σκέπης και Αγίου Γεωργίου, επί της παλαιάς λεωφόρου Ποσειδώνος, αποτέλεσε θέμα αντιπαράθεσης στο δημοτικό συμβούλιο του Παλαιού Φαλήρου Το γλυπτό Phylax του εικαστικού Κωστή Γεωργίου που τοποθετήθηκε στην είσοδο της πόλης, μεταξύ των εκκλησιών Αγίας Σκέπης και Αγίου Γεωργίου, επί της παλαιάς λεωφόρου Ποσειδώνος, αποτέλεσε θέμα αντιπαράθεσης στο δημοτικό συμβούλιο του Παλαιού Φαλήρου | EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να κατέβει το γλυπτό. Διαπιστώνω ότι στην Ελλάδα δεν υπάρχει εικαστική παιδεία, είναι θεμιτό να υπάρχει διαφορετική υποκειμενική άποψη για ένα έργο τέχνης.
Είναι όμως απαράδεκτο κάποιοι να βανδαλίζουν με μπογιές και να προσπαθούν να το καταστρέψουν. Αυτό είναι Μεσαίωνας και σκοταδισμός», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου, Διονύσης Χατζηδάκης.
Ο ίδιος προσθέτει πως «ζούμε στον 21ο αιώνα, ο άνθρωπος κάνει αποστολές στο Διάστημα και εδώ, στο Φάληρο, κάποιοι χρυσαυγίτες μαζί με έναν που φέρεται να ανήκει στο Ποτάμι ξεσηκώνουν τον κόσμο για μικροπολιτικούς λόγους, ισχυριζόμενοι... ψευδόμενοι πως το συγκεκριμένο έργο προσβάλλει τη χριστιανική πίστη, ενώ είναι γνωστό πως έχει εμπνευστεί από την ελληνική μυθολογία».
«Οταν οι κάτοικοι έρχονται αντιμέτωποι με τον δήμαρχο, αντιλαμβάνεστε ότι, πέρα από το πνευματικό, επωμίζεστε κι ένα πολιτικό κόστος. Κρούω τον κώδωνα του κινδύνου. Η τοποθέτηση του “καλλιτεχνικού” αυτού έργου σας καθιστά συμμέτοχο στη βλασφημία και συνένοχο με τον σατανά. Κατεδαφίστε το», αναφέρει σε επιστολή του προς τον δήμαρχο ο εφημέριος του ναού Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης κ. Πατάπιος.
Ο δημιουργός του έργου Κωστής Γεωργίου εξηγεί στην «Εφ.Συν.» πως «η όλη ιστορία ξεκίνησε από την εφημερίδα “Ελεύθερη Ωρα”, η οποία, μάλιστα, φιλοξένησε και σχετικές δηλώσεις του “πατέρα” Κλεομένη, ενώ ακολούθησε και επερώτηση του ναζιστή Παναγιώταρου στη Βουλή».
Καταξιωμένος διεθνώς, με πάνω από 130 ατομικές και 300 ομαδικές εκθέσεις παγκοσμίως και με γλυπτά του να έχουν εγκατασταθεί σε δημόσιους χώρους σε Ευρώπη και Ασία, ο Γεωργίου δεν μπορούσε ποτέ να φανταστεί πως το έργο για το οποίο δούλευε επί μήνες θα προκαλέσει τέτοιες αντιδράσεις.
«Για το μόνο που αισθάνομαι στενοχώρια είναι για τον εφοπλιστή που έκανε τη δωρεά στον δήμο. Πήγε να κάνει ένα καλό ο άνθρωπος και βρήκε τον μπελά του. Ενα έργο τέχνης είναι μια εικόνα που διεγείρει τον κόσμο. Θυμάστε τι είχε γίνει με τον Ζογγολόπουλο και τον Δρομέα; Θεοποιούν ένα γλυπτό, λειτουργούν σαν ειδωλολάτρες και παροτρύνουν τον κόσμο να λειτουργήσει με μίσος. Στην πράξη, οι διάβολοι είναι αυτοί. Εύχομαι ο Θεός να φωτίσει τις σκοτεινές ψυχές αυτών των ανθρώπων», μας λέει ο Κ. Γεωργίου.
Σενάριο... ταινίας
Φυσικά, η ελευθερία της έκφρασης οφείλει να σταματά εκεί που θίγεται ο πυρήνας της υπόληψης, της τιμής και της αξιοπρέπειας του ανθρώπου όταν εξατομικευμένα στοχεύεται.
Τίποτα βέβαια από όλα αυτά δεν συμβαίνουν σε αυτήν την περίπτωση. Οπως έλεγε και ο τίτλος ενός πολύ αξιόλογου βιβλίου που είχε εκδοθεί με αφορμή την υπόθεση του «Χυτηρίου» και του «γέροντος Παστίτσιου», «ο Θεός δεν έχει ανάγκη εισαγγελέα» (επιμέλεια Δημήτρης Χριστόπουλος, 2013), πολλώ δε μάλλον των καταστατικών εχθρών της δημοκρατίας.
Το κακό είναι ότι έχουν σταματήσει να βγάζουν ταινίες οι Μόντι Πάιθον.
efsyn
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου