kourdistoportocali.com
Αίφνης δύο από τους πρωταγωνιστές του μακελειού των Ελλήνων μισθωτών και συνταξιούχων-οι ανεκδιήγητοι Σαχινίδης και Κουτρουμάνης- από τους πολιτικούς του κομματικού σωλήνα που ... έκαναν ότι περνούσε από το χέρι τους να διατηρήσουν αλώβητο το χυδαίο και παρακμιακό δημόσιο, αντιτίθενται στις περικοπές στα αναπηρικά επιδόματα, στα δώρα του δημόσιου τομέα, και στις οριζόντιες περικοπές στις συντάξεις. Την επιστολή συνυπογράφουν και οι Πρωτόππαπας-Κουκουλόπουλος.
Ο κ. Φίλιππος Σαχινίδης ήταν τα τελευταία χρόνια ένας από τους συνυπεύθυνους της ελληνικής τραγωδίας. Μέλος της προηγούμενης κυβέρνησης που μαζί με τον Γιώργο Παπακωνσταντινου παρέδωσαν την χώρα στις αγκάλες της τρόικας.
Ο βουλευτής Λάρισας αμέσως μετά τις εκλογές του 2009 διορίστηκε υφυπουργός Οικονομικών υπεύθυνος για τις δαπάνες, το δημόσιο χρέος και το Γενικό Λογιστήριο του κράτους. Ήταν ένας από τους πλέον στενούς συνεργάτες και σύμβουλους του κ. Γ. Παπακωνσταντίνου. Ήταν το μάτι και το αυτί του. Δεν έκανε ποτέ τίποτε εάν δεν ρωτούσε. Δημοσιογράφος έλεγε προ μηνών ότι «πριν μου δώσει μια συνέντευξη το 2010 είχα συνεννοηθεί μαζί του ότι θα μου αποκάλυπτε και μια μεγάλη είδηση. Φτάνοντας στο γραφείο του ο κ. Σαχινιδης αναίρεσε την υπόσχεση του γιατί όπως μου είπε «δεν του το επιτρέπει ο Γιώργος» (εννοώντας τον κ. Παπακωνσταντινου) .
Θιασώτης των οικονομικών και πολιτικών ακροβατισμών είναι καλός στην δημιουργία εντυπώσεων. Κύριο του έργο που απέτυχε, πριν την ένταξη της χώρας στο πρώτο μνημόνιο τον Μάιο του 2010, να φέρει εις πέρας ήταν ότι δεν κατάφερε να περικόψει τις δαπάνες του προϋπολογισμού. Επίσης ήταν ένας εκ των υπεύθυνων για τις συγχωνεύσεις κάποιων οργανισμών που δεν προχώρησαν ποτέ.
Από τους πλέον ατυχείς χειρισμούς του ήταν όταν στις αρχές του 2010 η Ελλάδα εξέδωσε πολυετές ομόλογο με ευνοϊκό επιτόκιο και οι ξένοι επενδύτες μας έκαναν προσφορές για πάνω από 20 δισ. ευρώ ενώ η Αθήνα ζητούσε μόλις 5 δισ. ευρώ.
Στο υπουργείο Οικονομικών λέγεται ότι η συμβουλή του προς την ελληνική κυβέρνηση ήταν ότι η Ελλάδα θα έπρεπε να περιοριστεί στα 5 δισ. ευρώ και να μην αντλήσει ολόκληρο το ποσό. Πράγματι έτσι έγινε.
Όμως το γεγονός ότι η Αθήνα δεν άντλησε ποσό σημαντικά υψηλότερο των 5 δισ. ευρώ (ενώ μπορούσε), επιτάχυνε τις εξελίξεις σχετικά με το ΔΝΤ καθώς λίγες ημέρες μετά τα επιτόκια εκτινάχθηκαν στα ύψη με αποτέλεσμα στην συνέχεια να καταστεί αδύνατος ο δανεισμός από τις διεθνείς αγορές.
Επιθετικός , που μιλά άσχημα στους υφισταμένους του , ακόμα και ταπεινωτικά, ο κ. Σαχινιδης χαρακτηρίζεται γκρινιάρης , δύστροπος και δηκτικός. Όσο ο Ευάγγελος Βενιζέλος έπαιζε με την γοητεία του και το χιούμορ του τόσο ο πρώην υφιστάμενος παίζει με την γροθιά του.
Η επαγγελματική του Εμπειρία στο ιδιωτικό τομέα είναι μηδαμινή καθώς ήταν «από τα παιδιά που τους τάιζε το κομματικό σύστημα έως ότου γίνουν βουλευτές » (μια ανάγνωση του βιογραφικό του είναι αρκετή ).
Από το 2000 έως το 2004 ήταν ειδικός Σύμβουλος στο Οικονομικό Γραφείο του Πρωθυπουργού Κ. Σημίτη ενώ από το 2004 έως το 2007 ήταν Ειδικός Συνεργάτης στην κρατική Εθνική Τράπεζα και συγκεκριμένα στη Διεύθυνση Σχεδιασμού και Οικονομικής Ανάλυσης.
Λέγεται μάλιστα ότι έγραφε χωρίς μεγάλη επιτυχία τις ομιλίες του τέως διοικητή της ΕΤΕ. Φίλοι του εκείνης της εποχής υποστηρίζουν ότι «ο τέως επικεφαλής της Εθνικής τράπεζας πετούσε στα σκουπίδια όλες τις ομιλίες που του έγραφε ο Φίλιππος!
Το ερώτημα είναι τι μπορεί να κάνει από τώρα έως τις αρχές Μαΐου οπότε και προκηρύσσονται πρόωρες εκλογές. Λίγα πράγματα είναι αλήθεια. Αυτό που θα πρέπει να κάνει κυρίως είναι να παρευρίσκεται τυπικά ως υπηρεσιακός υπουργός στις συνεδριάσεις του Eurogroup στις Βρυξέλλες και προφανώς να λέει την γνώμη του (αν και δεν την χρειάζεται) στον πρωθυπουργό Λουκά Παπαδημο σε κάποια ζητήματα οικονομικής πολιτικής...
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΜΑΚΕΛΑΡΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΡΕΑΣ ΤΟΥ
Αθήνα, 7 Σεπτεμβρίου 2012
Προς: α. Υπουργό Οικονομικών
κ. Γιάννη Στουρνάρα
β. Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών
κ. Χρήστο Σταϊκούρα
γ. Πρόεδρο ΣΟΕ
κ. Πάνο Τσακλόγλου
Όπως γνωρίζετε, βασική πρόταση του ΠΑΣΟΚ ήταν και είναι η παράταση της περιόδου δημοσιονομικής προσαρμογής κατά δύο τουλάχιστον χρόνια (έως 31/12/2016), ώστε η προσαρμογή να επιτευχθεί με πιο ήπιο τρόπο, πιο φιλικό για την ανάπτυξη και τους πολίτες.
Το ΠΑΣΟΚ σεβάστηκε την επιλογή του Πρωθυπουργού να εξειδικευθούν και να αποφασιστούν πρώτα στο σύνολό τους μέτρα 11,5 δισ. ευρώ και μετά να τεθεί από την Κυβέρνηση στους εταίρους μας το ζήτημα της παράτασης.
Με δεδομένο, όμως, ότι η ισχύουσα δανειακή σύμβαση προβλέπει ρητά ότι σε περίπτωση βαθύτερης ύφεσης (όπως συμβαίνει τώρα), ανοίγει η συζήτηση για παράταση της περιόδου δημοσιονομικής προσαρμογής, θεωρούμε ότι η παράταση θα επιβεβαιωθεί από τους εταίρους μας το αργότερο στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της 18/10/2012.
Συνεπώς, ναι μεν τώρα εξειδικεύονται και αποφασίζονται στο σύνολό τους μέτρα 11,5 δισ. ευρώ, αυτά όμως μπορούν και πρέπει να εφαρμοστούν όχι σε δύο (μέχρι το 2014), αλλά σε τέσσερα (μέχρι το 2016) χρόνια.
Απλώνοντας τα μέτρα σε τέσσερα, αντί για δύο χρόνια, μπορούμε να επιδιώξουμε, μέσα από τη μείωση της ύφεσης, την αύξηση του ΑΕΠ και των εσόδων, την αποφυγή κοινωνικά επώδυνων μέτρων κυρίως της τρίτης και τέταρτης χρονιάς, άρα να μειώσουμε σημαντικά τις επιπτώσεις τους για τις ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες.
Οι βασικές μας αντιρρήσεις σε σχέση με τα προτεινόμενα από το οικονομικό επιτελείο μέτρα είναι οι ακόλουθες:
Α. Τα προτεινόμενα μέτρα για μισθούς και συντάξεις έχουν οριζόντιο χαρακτήρα ο οποίος είναι ιδιαίτερα άδικος, καθώς πλήττει τους χαμηλόμισθους και τους χαμηλοσυνταξιούχους. Χαρακτηριστικό είναι ότι οι μειώσεις για τους συνταξιούχους του ΟΓΑ, αλλά και των άλλων ταμείων, φτάνουν έτσι το 14%.
Β. Τα προτεινόμενα μέτρα για τους αναπήρους είναι ιδιαίτερα σκληρά, αφού τα επιδόματα και μάλιστα σε περιπτώσεις με βαριά αναπηρία μπορεί να μειωθούν μέχρι και 40%.
Γ. Για τα ασφαλιστικά ταμεία κρίσιμο στοιχείο είναι το γεγονός ότι η τρόικα υποεκτιμά τα έσοδα με αποτέλεσμα να διευρύνεται το δημοσιονομικό έλλειμμα και να ζητούνται πρόσθετα μέτρα περικοπής δαπανών. Κατά την ίδια λογική, δεν συνυπολογίζονται από την τρόικα έσοδα από ρυθμίσεις που έχουν ψηφιστεί και προβλέπεται η εφαρμογή τους από 1/1/2013 (ειδική εισφορά ΟΑΕΕ). Η διαφορά μεταξύ των εκτιμήσεων της τρόικα και των πραγματικών στοιχείων των ταμείων, όπως αυτά έχουν αποτυπωθεί έως σήμερα, ανέρχεται σε ποσό ύψους 1,5 δισ. ευρώ ετησίως.
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:
1. Να αποτυπωθούν, σε ό,τι αφορά τα έσοδα των ασφαλιστικών ταμείων, τα πραγματικά μεγέθη, έτσι όπως αυτά προκύπτουν από την εξέλιξή τους έως σήμερα και να αφαιρεθεί από τα μέτρα το 1,5 δισ. ευρώ της διαφοράς.
2. Να αφαιρεθεί παντελώς η πρόβλεψη για μείωση των επιδομάτων αναπηρίας ως ελάχιστη κίνηση κοινωνικής ευαισθησίας. Φυσικά, πρέπει να συνεχιστεί αποφασιστικά και γρήγορα ο ιατρικός έλεγχος για όλους τους δικαιούχους, ώστε να μην λαμβάνουν τα επιδόματα άνθρωποι που δεν είναι ανάπηροι.
3. Να μην περικοπούν τα δώρα των δημοσίων υπαλλήλων, μια και οι μειώσεις που έχουν αυτοί υποστεί με το νέο μισθολόγιο είναι ήδη ιδιαίτερα υψηλές.
4. Να ληφθούν υπόψη οι προτάσεις των φορέων για την αύξηση των ατομικών εισφορών στους κλάδους εφ' άπαξ βοηθήματος, αντί της υπερβολικής μείωσης στην καταβολή των εφ' άπαξ.
5. Να αντικατασταθεί η προτεινόμενη από το οικονομικό επιτελείο ρύθμιση για τις συντάξεις που βασίζεται στην οριζόντια περικοπή των δώρων (που είναι σταθερό ποσό ανεξαρτήτως ύψους σύνταξης) με μια κλιμακωτή μείωση από 3% έως 8% κατ' έτος, για τα έτη 2013-2014, αναλόγως με το ύψος των συντάξεων και αντίστοιχη κλιμακωτή μείωση των δώρων μέχρι το 50% αυτών.
Μόλις επιβεβαιωθεί η παράταση της περιόδου δημοσιονομικής προσαρμογής, η παραπάνω κλιμάκωση θα γίνει, αντί σε δύο, σε τέσσερα χρόνια. Αυτό επιτρέπει να αποφευχθεί η δεύτερη φάση της μείωσης, εφόσον η παράταση σε συνδυασμό με τα μέτρα ενίσχυσης της ρευστότητας, ανάσχεσης της ύφεσης και στήριξης της ανάπτυξης, αλλάξει τα δημοσιονομικά δεδομένα ως προς τα έσοδα.
6. Τέλος ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να υπάρξει στις περικοπές των ΟΤΑ, έτσι ώστε να μη θίγεται η δυνατότητα παροχής υπηρεσιών στους πολίτες και η λειτουργικότητα τους.
Φιλικά,
Φίλιππος Σαχινίδης
Πάρις Κουκουλόπουλος
Γιώργος Κουτρουμάνης
Χρήστος Πρωτόπαππας
Γεννήθηκε το 1963 στον Καναδά και μεγάλωσε στη Λάρισα.
Σπούδασε Οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς και συνέχισε τις σπουδές με μεταπτυχιακό στο Πανεπιστήμιο Σίτι της Νέας Υόρκης και διδακτορικό δίπλωμα από Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ (1994).
Εργάστηκε στο ΙΟΒΕ και στην διεύθυνση μελετών της Εθνικής Τράπεζας, ενώ διετέλεσε Ειδικός Σύμβουλος στο Οικονομικό Γραφείο του Πρωθυπουργού Κώστα Σημίτη στο διάστημα 2000-2004. Το 2007 εξελέγη Βουλευτής Λάρισας με το ΠΑΣΟΚ και επανεξελέγη το 2009. Τον Οκτώβριο του ίδιου χρόνου ανέλαβε Υφυπουργός Οικονομικών στην κυβέρνηση Γεωργίου Παπανδρέου. Στις 17 Ιουνίου 2011 ανέλαβε τηρησε θέση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, θέση που διατήρησε στην κυβέρνηση συνεργασίας του Λουκά Παπαδήμου. Στις 21 Μαρτίου 2012, αναβαθμίστηκε στη θέση του Υπουργού Οικονομικών.
Έχει αναπτύξει πλούσιο συγγραφικό έργο, με δημοσιεύσεις σε ακαδημαϊκά περιοδικά, σε συλλογικούς τόμους, στον περιοδικό τύπο και σε εφημερίδες.
Παρασκευή 7 Σεπτεμβρίου 2012
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου