Κυριακή 23 Σεπτεμβρίου 2012

Το παρασκήνιο της σύγκρουσης Στουρνάρα - Τόμσεν για τα νέα μέτρα

«Θερμό επεισόδιο» είχε την περασμένη Τετάρτη ο υπουργός Οικονομικών Γ. Στουρνάρας με τον εκπρόσωπο του ΔΝΤ στο κλιμάκιο της τρόικας Πολ Τόμσεν. Σύμφωνα με «Το Βήμα της Κυριακής», ο Π. Τόμσεν ζητούσε οι περικοπές από μισθούς, συντάξεις και... επιδόματα να ανέλθουν στα 9 δισ. ευρώ, με αποτέλεσμα ο υπουργός Οικονομικών να πει ότι δεν βάζει την υπογραφή του σε τέτοια μέτρα, καθώς οι συγκεκριμένες περικοπές ξεκίνησαν από τα 6,5 και το πολύ να έφθαναν τα 7,5 δισ. ευρώ. «Τότε μου λες να υποβάλω την παραίτησή μου. Εγώ είμαι μόνος μου, δεν έχω πίσω κανένα κόμμα να με στηρίζει...», είπε ο κ. Στουρνάρας. Σύμφωνα με «Το Έθνος της Κυριακής», ο κ. Στουρνάρας με τους επικεφαλής του κλιμακίου της τρόικας, Π. Τόμσεν, Μ. Μορς και Κ. Μαζούχ ήταν το βράδυ της Τετάρτης στο γραφείο του υπουργού και αναζητούσαν ένα ποσό της τάξεως των 2 - 2,5 δισ. ευρώ για να κλείσει το πακέτο των νέων μέτρων. Η εμμονή του εκπροσώπου του ΔΝΤ για μεγαλύτερες περικοπές σε μισθούς και συντάξεις έφερε στα όρια του τον κ. Στουρνάρα. «Τέλος, ως εδώ. Σας έχω παρουσιάσει παρεμβάσεις 7,5 δισ. ευρώ από περικοπές σε μισθούς, συντάξεις και επιδόματα, Καταργούμε δώρα, μειώνουμε προνοιακά επιδόματα. Δεν πάω παραπάνω» είπε. «Αρνούμαι να εισηγηθώ στους τρεις πολιτικούς αρχηγούς έστω και ένα ευρώ παραπάνω από μειώσεις σε μισθολόγιο και συνταξιοδοτική δαπάνη», συμπλήρωσε. Στην παρατήρηση του Π. Τόμσεν ότι υπάρχουν αδιευκρίνιστα μέτρα 4-5 δισ. ευρώ, ο κ. Στουρνάρας είπε: «Τελειώσαμε. Εϊμαι έτοιμος να υποβάλω την παραίτησή μου. Να πάτε να βρείτε καλύτερο υπουργό Οικονομικών, να βρείτε καλύτερη κυβέρνηση». «Δηλαδή, μας λες να φύγουμε;», ρώτησε ο Π. Τόμσεν. «Ναι, να σηκωθείτε και φύγετε» είπε ο υπουργός. Χάρη, πάντως, στην παρέμβαση του Μ. Μορς από την Κομισιόν, η κατάσταση εκτονώθηκε και σε εκείνο το σημείο τελείωσε η σύσκεψη, η οποία επαναλήφθηκε την επόμενη ημέρα σε καλύτερο κλίμα.
 in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: